Oldal kiválasztása

Jobb lett volna már az elején jól csinálni, nem igaz? A javítást úgy is hívják, hogy facebook zéró. Főleg azok, akinek vállalkozásuk és Facebook oldaluk van. Az eddig is úgy működött, hogy Zuckenbergék kiválogatták a neked érdekes tartalmakat, persze nem emberek, hanem programok csinálták ezt, egy algoritmus szerint. Most ez az algoritmus változik meg, úgy, hogy a Facebook oldalak kevesebb emberhez jutnak majd el. A Facebook inkább a csoportokra helyezi a hangsúlyt, ott is az érdekes, sok hozzászólást tartalmazó tartalmakra.

Kijegyzeteltem a tudásához képest meglepően fiatal Domán Zsolt előadásából (eredeti videó: http://bit.ly/2FTTwgq)  a legfontosabbakat:

Miket kell csinálnod?

  1. Élő videók – mert átlagosan 6-szor nagyobb az interakció
  2. Csoportok használata – késöbb kifejtem
  3. Kétirányú kommunikáció – válaszolj, ha kérdeznek, gyere le a parnasszusról
  4. Több lábon állás (E-mail lista, Instagram, Pinterest, Messenger, Youtube, Podcast-ok)

Milyen témákban lehet élő videót csinálni?

Célok:
Tanítás
Szórakoztatás
Márkaépítés
Értékesítés
Eszközök
Prezentáció
Interjú
Behind & scene – mi van a termék megett?
Q&A – Kérdések és válaszok
Bemutató

Csoport használata

Vásárlóknak zárt csoport – Szerintem, ez a legfontosabb. Foglalkozni a partnerek kérdéseivel, problémáival. Egy vállalkozás azért van, hogy megoldja az emberek problémáit, könnyebbé tegye az életüket. Nem azért, hogy a vállalkozó degeszre keresse magát. Az csak egy mellékhatás.

Például veszel a boltban egy liter tejet. (Ne vegyél mert nem egészséges, de mindegy.) Ezzel megveszed azt, hogy nem neked kell otthon tartani egy tehenet, nem neked kell megfejned, nem neked kell etetned. ÉS mindez csak 2-3 száz forint.

A csoportban egy idő után már egymás kérdéseire is válaszolnak. Itt van 4 alapelv, amit Zsolték alkalmaznak a saját zárt csoportjukkal kapcsolatban.

  1. Nem hagyunk kérdést válaszolatlanul
  2. Valós segítség.
  3. Segítőkész, pozitív hangulat a csoportban. (Ne csesztessék egymást a tagok,)
  4. Aktívak vagyunk mi magunk is, hiába válaszolt valaki más is

A 3. ponthoz egy kis kiegészítés. Gondolom mindenki találkozott már olyan rendszergazdával, aki szerint az összes felhasználó hülye. Sok csoportban, csak a kioktatás megy. Kedvencem az, maikor rákeresek valamire a Google-n, és az első találat az, hogy keress rá a Google-n. Ezt hívják végtelen ciklusnak.

Szóval, ha a partnereidnek lesz egy zárt csoportja, lesz egy kiváló közösség, aki kiáll érted, és kapcsolódni tudnak hozzád.

Az emberek a tartalomért jönnek, de a közösségért maradnak.

Mit lehet még tenni?

Oldalnál kérni, hogy megjelenítés elsőként. Erről érdemes is írni egy posztot. az oldaladon.

Írj influenszerűl, bármit is jelentsen ez. Írj egyszerű dolgokról röviden, amik kapcsolódnak a témádhoz. (Ne úgy, mint ez.)

Live után érdemes percre pontosan leírni, hogy miről volt szó benne. A live-ban nem csak az a lényeg, hogy élőben hányan nézik meg, hanem, hogy késöbb mennyien.

A live-ban nem csak az a lényeg, hogy élőben mennyien nézik meg, hanem, hogy később még hányan. Érdemes hírdetni, amikor elkészült.